luni, 1 februarie 2010

CLEPSIDRA CU CADOURI, ACCESORII CU DICHIS

CLEPSIDRA CU CADOURI apartine Alexandrei, masteranda in Bucuresti .
In urma unui interviu prin mailuri am aflat detalii despre Alexandra in calitate de artizan handmade, despre ce ii place sa realizeze, cum si de unde se inspira pentru subiectele alese, si mai ales daca pentru ea handmade-ul va deveni o meserie serioasa.



1. Cum de ai devenit artizan handmade ? Ce te-a determinat ?
Aparent nu am nicio legătură cu arta. Am terminat facultatea de Limbi Străine şi Masterul în jurnalism, însă handmade-ul a venit de la sine. Am început să fac accesorii pentru mine, apoi pentru prietenele mele, iar acum pentru toată lumea.



2. Ce produse sunt cel mai greu de facut şi de ce ? Ştiu că fiecare obiect necesită timp, rădbare şi pasiune...
Pentru mine niciunul nu este greu de făcut. Ceea ce mi se pare greu şi pot spune că nu îmi place este şlefuirea lutului, însă este necesară.


3. Cu ce materiale îţi place cel mai mult să lucrezi?
Lucrez aproape în întregime cu pastă modelatoare cu uscare la aer, pentru că mi se pare un material foarte “prietenos”; însă îmi place să experimentez, aşa că sunt sigură că voi încerca şi alte materiale. De exemplu, acum pictez multe cutii de lemn. Ador să fac asta, aşa că toate prietenele mele primesc astfel de cadouri! :D

4. Pentru tine handmade ul este pasiune, hobby sau a devenit şi o sursa de venit suplimentar?
Pentru mine handmade-ul este în primul rând o pasiune, un mod de a evada din atmosfera apăsătoare în care mă aflu mai mereu. Poate fi considerat şi o sursă de venit suplimentar, însă nu este una sigură şi constantă, aşa că eu nu mă bazez niciodată pe asta.





5. Ce sfat îi dai unei persoane ce vrea acum să devină artizan în handmade ?
În primul rând să fie pasionată de handmade, să nu se lase purtată de valul celor care fac acest lucru numai pentru bani. Handmade-ul nu înseamnă profit, ci plăcerea de a face ceva cu propriile mâini, ceva unic.

6. Care este motto-ul tău?
Nu am un motto pentru că nu îmi place să mă las condusă de cuvinte.

7. De la care produs ai primit cel mai bun feedback?
Cel mai bun feedback este de departe pentru inele, însă foarte apreciate sunt şi broşele cu cadran, brăţările din capace de ceas sau cerceii din piese metalice.




8. Se poate ajunge la kitsch în produsele handmade?
Sigur că da. Multe din aşa-zisele creaţii handmade sunt de fapt chinezisme sau imitaţii ale altor creatori de handmade.



9. Se va transforma într-o meserie serioasă această pasiune ?

Aş vrea să devină o meserie, însă eu voi continua să creez chiar dacă voi avea alt loc de muncă, pentru că îmi place prea mult ceea ce fac ca să renunţ.

10. Sunt recunoscute produsele handmade la adevarata lor valoare?
Uneori da, alteori nu. Majoritatea celor care le văd le apreciază, însă sunt şi unele persoane care le consideră ori prea scumpe, ori extravagante.



11. Cum îti alegi subiectele?
Momentan creaţiile mele se bazează strict pe reciclarea ceasurilor vechi, pe care încerc să le readuc în actualitate în altă formă. Ideile vin de la sine, în momentul în care demontez ceasurile sau modelez lutul.

Multumesc Alexandra!
Mi se par absolut geniale ceasurile reciclate de tine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu